مقایسه دو بند یکی از تورات و دیگری از قرآن
لاویان باب ۱
۲ «بنیاسرائیل را خطاب كرده، به ایشان بگو: هرگاه كسی از شما قربانی نزد خداوند بگذراند، پس قربانی خود را از بهایم یعنی از گاو یا از گوسفند بگذرانید. ۳ اگر قربانی او قربانی سوختنی از گاو باشد، آن را نر بیعیب بگذارند، و آن را نزد در خیمة اجتماع بیاورد تا به حضور خداوند مقبول شود. ۴ و دست خود را بر سر قربانی سوختنی بگذارد، و برایش مقبول خواهد شد تا بجهت او كفاره كند. ۵ پس گاو را به حضور خداوند ذبح نماید، و پسران هارون كَهَنه خون را نزدیك بیاورند، و خون را بر اطراف مذبح كه نزد در خیمة اجتماع است بپاشند.
سوره الأنفال ( ۱۲ )
فراز گردنها را بزنيد و همه سرانگشتانشان را قلم كنيد
همان گونه که میبینید در تورات گفته شده که حیوانی را بکشید و به توسط خون این حیوان گناه خود را پاک کنید
اما در قرآن گفته شده که انسانها را بکشید تا به جنت الله بروید
آیا این دو متن میتواند منطقی و سخن آفریده گار باشد؟
چرا خون و خونریزی؟
چرا نویسنده این دو کتاب که به گفته دینداران خالق این جهان است به جای خون و خونریزی بندههایش را به کار دیگری تشویق نکرده
به طور مثال چرا نگفته برای بخشش گناهانتان گلی بکارید یا لبی را بخندانید؟!
آیا نباید به نوشتههای کتابهای دینیتان کمی بیاندیشید؟!
پیام ها
پاسخحذف1- خداوند، ارشاد و حمايت مؤمنان را گاهى از طريق فرشتگان انجام مىدهد.
إِذْ يُوحِي رَبُّكَ إِلَى الْمَلائِكَةِ ...
2- فرشتگان از خود قدرتى ندارند، بلكه با حمايت و لطف الهى قدرت مىيابند.
«إِذْ يُوحِي رَبُّكَ إِلَى الْمَلائِكَةِ أَنِّي مَعَكُمْ فَثَبِّتُوا»
3- خداوند، تشويق به استقامت را از طريق فرشتگان قرار داده، ولى ارعاب كافران را به خود نسبت داده است. «فَثَبِّتُوا، سَأُلْقِي»
4- خداوند بر اهل ايمان، آرامش و سكينه نازل مىكند و بر كافران دلهره و وحشت مستولى مىسازد. إِذْ يُوحِي رَبُّكَ ... فَثَبِّتُوا الَّذِينَ آمَنُوا سَأُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ
«1». تفسير نمونه.
«2». توبه، 12.
«3». تفسير فرقان.
جلد 3 - صفحه 282
كَفَرُوا الرُّعْبَ»
5- دلها به دست خداوند است، آرامش و اضطراب هم از اوست. إِذْ يُوحِي رَبُّكَ ..
فَثَبِّتُوا ... سَأُلْقِي ... الرُّعْبَ
6- رعب و وحشت، از عوامل شكست كفّار در جنگ بدر بود. «سَأُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُوا الرُّعْبَ»
7- گرايشها و انگيزههاى انسان، در سرنوشت او و دريافت رحمت و يا عذاب الهى، تأثير به سزايى دارد. فَثَبِّتُوا الَّذِينَ آمَنُوا ... فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُوا الرُّعْبَ
8- قدرت و امكانات، به تنهايى عامل آرامش نيست. (در جنگ بدر، مسلمانان با كمى نفرات، آرامش يافتند، امّا دشمنان فراوان و مجهّز، هراسناك شدند.)
«أَمَنَةً مِنْهُ- الرُّعْبَ»
9- از توان رزمى خود در نبرد، بهترين استفاده را ببريد و ضربهها را به جاهاى حسّاس وارد آوريد. «فَاضْرِبُوا فَوْقَ الْأَعْناقِ وَ اضْرِبُوا مِنْهُمْ كُلَّ بَنانٍ»
آیه کامل و تفسیرش برای ساده انگاران که خیال میکنند درجنگ باید ایستاد و تماشا کرد تا کشته شد.
پاسخحذفاین آیه مربوط به جنگ است نه وقت معمولی
در زمان عادی خداوند فرموده فقط توبه کن تا ببخشم
یعنی حتی خون گوسفند را هم از ما نخواسته
پس بیایید کمی منصف باشیم
و صاحب این سایت را در کینه هایش به اسلام رها کنیم تا وجودش از این کینه ها ذره ذره خرد شود.
إِذْ يُوحِي رَبُّكَ إِلَى الْمَلَائِكَةِ أَنِّي مَعَكُمْ فَثَبِّتُوا الَّذِينَ آمَنُوا ۚ سَأُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُوا الرُّعْبَ فَاضْرِبُوا فَوْقَ الْأَعْنَاقِ وَاضْرِبُوا مِنْهُمْ كُلَّ بَنَانٍ
(و یاد آر ای رسول) آنگاه که پروردگار تو به فرشتگان وحی کرد که من با شمایم، پس مؤمنان را (درجنگ "رجوع شود به آیه های قبل و بعد " )ثابت قدم بدارید، که همانا من ترس در دل کافران میافکنم، پس گردنها را بزنید (منظور دشمنان مسلح و در حال جنگ ) و همه انگشتان را قطع کنید.